3/23/2011

ONE THING LED TO ANOTHER

“Sanborn's fire insurance enterprise produced not only excellent and detailed urban maps, but they also maintained an elegant aesthetic in the headings and legends on the maps themselves, and in the title pages of the (larger) city volumes.” ~ source ~

Kartografija ili možda bolje rečeno stare mape su oduvek bile moja tiha patnja. Beskrajno uživam u njihovim finesama, ornamenima po ćoškovima i koloritu, koji je kod ovih starijih primeraka apsolutno izvrstan.

Ove koje je radio Joan Blaeu, čuveni holandski kartograf su mi favoriti bez premca: 1. Germany & Poland, 1662, 2. St. Petersburg, Russia 1649, 3. Asia, 1662.

1

2

3

A onda moji omiljeni, egzotični primerci: 1. John Tallis, 1851, Sri Lanka, 2. Abraham Ortelius, 1590, Iceland, 3. Baptista Boazio, 1589, the Dominican Republic

Ukoliko delite samnom entuzijazam – Tooley Adams & co imaju najbogatiju riznicu ovih krasota. U stopu ih prate i Cartographic Arts, pa browse-ujte malo u slobodnom vremenu i sladite se ko ljudi na miru.

4

5

6

Louise Despond pravi crteže koji su po atmosferi vrlo slični starim mapama. Suludo precizni i to sve ovako izbledeli na ovoj požuteloj hartiji. Arhitekstonski tribali…

S druge strane, nepogrešivo me vuku na nešto drevno i mistično, nešto poput – tajnih ritualnih crteža astečkih civilizacija, na primer.

 

A onda sam se setila zašto me Louisini crteži potsećaju na nešto što ima neku mistično religijsku potku.  Ovo ispod je delo francuskog spiritualiste Augustin Lesage-a.

I na kraju zaokružujem čitavu priču sa ovom fotografijom iz 1879-te. Zove se Tibetan Lhacham (Princess) i uradio ju je Sarat Chandra Das.

-------------------------------------------------------

6 comments:

  1. Kako su divne!:) Meni omiljene su SVE!:) a poslednja stvar je nemam reči.bravo!

    ReplyDelete
  2. haj, dašenjka! auper, drago mi je. :)

    ReplyDelete
  3. Fenomenalno! Kako iskopavas ovakve stvari?:D

    ReplyDelete
  4. Jao karte su fenomenalne. Uvek mi se dopadala doza te neke nakićenosti na njima. Te neki uvojci, pa usred reljefa neki dvorac sićušan, pa dočarana šuma i sl.
    Super je sve.
    A slažem se sa Dašom, onaj poslednji gifčić je njam...
    :)

    ReplyDelete
  5. katre su remek dela, bukvalno.
    jurcam nešto slično godinama i nikako da najurim nešto što izgleda iole pristojno. :))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...