3/17/2011

HERMES

U 2011, Hermes je povukao svoje radnike iz fabrika. Ideja je bila da pokažu svetu kako izgleda proces njihove proizvodnje. Ukoliko ste se zadesili u Chicagu, u Oak Street-u  u okviru Festival des métiers - mogli ste da pogledate kako to radi Hermes.

Po jedan artisan, za svaku od struka upletenih u proizvodnju. Ogroman deo toga se ručno završava.  Kožaru recimo, treba čitavih 18 sati za Kelly bag, od kojih mu 4 odlaze samo na drške. Časovničar i zlatar rade na satovima zajedno, proces je poput hirurgije - jezivo precizan.

A tu je i izrada njihovih čuvenih košulja. Od rupice za dugmiće do nevidljivih šavova i poruba. Proizvod - isuviše fin čak i za ručno pranje, čini mi se. Kakva bi lekcija bila videti tako nešto…

Pa onda tie-maker, koji je demonstrirao kompletan proces izrade kravata. Zatim “printadžija” čiji posao zahteva da određeni dizajn (uglavnom marama) razradi kroz 30 do 40 takozvanih “color plates-a” –  ploča za sito štampu. U proseku, za isctavanje svakog screena potrebno je oko 400 sati, ali to vrlo lako može da se razvuče i na neverovatnih 1700 sati. I sve ovo ste mogli da vidite u okviru “Festival des métiers”.

Picture 6

Hermes je u mojoj knjizi uvek slovio za neprikosnoveni kvalitet i umešnost. Posle ove ture, čini mi se da malo toga može da se meri sa finoćom izrade i količinom znanja i truda koji se polaže u svaki njihov proizvod. Znate sigurno za onu čuvenu “ako budem imala ćerku, za 25 rođendan pokloniću joj Hermes maramu”…

pics of Festival des Métiers via you have broken the internet, pics of Hermes scarves  via Miss Moss

5 comments:

  1. Mnogo, mnogo, baš volim!:)

    ReplyDelete
  2. ja sam nesto uvek bila ravnodusna. medjutim posle ovog fashon weeka, uhvatila me je hermes gorznica. ocigledno. :)

    ReplyDelete
  3. Marame su baš lijepe.
    Sviđa mi se ta preciznost, to mora da je rađeno s ljubavlju.
    Ne kao mass production.

    Festival zanimanja - zanimljivo.

    ReplyDelete
  4. vecito besprekorni.
    a marame = Tokujin Yoshioka za tokijski Hermès
    http://janaorsolic.blogspot.com/2010/01/hermes-tokujin-yoshioka.html
    meni je mama ostavila dior maramu, a i ovo je divna opcija. ma bilo kakva samo da je od mame.

    ReplyDelete
  5. a, da! znam za ovo. kakav car.
    jeste, u pravu si - mama opcija je najbolja opcija. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...