5/14/2011

ORCHIDS OF THE SUCCULENT WORLD

U poslednje vreme isplivavaju mi sa svih strana potpuno nestvarne fotografije ovih zvezdastih, cvetnih uštipčića.U pitanju su sukulentne biljke ili sukulenti.Njihov najpoznatiji predstavnik je čuvena aloe vera sa svojim jedrim listovima. Svi kaktusi su sukulenti, takođe. Neke iz porodice sukuletnih biljaka su upravo ove rasne lepotice  sa debeljuškastim cvetićima ili listićima koji im služe kao rezervoari s obzirom da im je stanište veoma toplo.

Uvek me oduševi kako je priroda maestralno udesila da se život neometano odvija bez obzira na izuzetno surove uslove. Kakvi su to suludi mehanizmi za preživljavanje, kakva taktika, procesi…

 

Neću da vas davim sa biologijom, reći ću vam samo par zanimljivih detalja. For instance, svaka biljka ima zaštitni sloj voska po listovima i slabljici koji joj pomaže da sačuva vlagu. Ili su joj pak listići i cvetovi prekriveni plišanom patinom koja ublažava strujanje vazduha u blizini površine biljke i tako smanjuje gubitak vode i stvara hlad. A o natempiranom metabolizmu neću ni da počinjem…

HOYA BUDS

The Hoya Plant is one of the easiest plants to grow. The wax plant or shooting star is a vine that loves to be ignored. The plant has gorgeous blooms that are called umbels. Hoya Plants have a wide variety of leaf shape and color. Each plant has its own personality.The older the plant the more magnificent the blooms. Hoyas like bright light, not direct sun. They are easy to grow and are often fragrant.

I evo ih cvetići! Glazirani voskom, ili prekriveni plišom. I to u grozdićima. Ovi sa prve fotografije me neodoljivo podsećaju na kolače. A plišane cvasti - nepojmljivo prekrasne. Pa taj džem alike crveni detalj u centru cveta. S-U-L-U-D-O.

STAPELIAD MAGIC

Stapeliads belong to the Asclepiad plant family (Asclepiadaceae), and the majority are found in the arid regions of South Africa and Madagascar. Some species are however scattered higher up in Africa, and grow as far north as the southern regions of Europe. ** Due to the remoteness and harsh climates that Stapeliads thrive in, most people aren't fortunate enough to ever see some of the most spectacular flowers on the planet. **

Ovde počije prava magija. Obratite pažnju na cvetove. Ovaj prvi lilkasti deluje mi kao da ima sljokičice. A na trećoj fotografiji pink/oranž stapeliad sa violet pom pomsićima, kao mini čirlidersica. Dve fotografije niže, stapeliad koji kao da je “obučen u lak”. Kombinacije boja, šare, oblici koji me jako podsećaju na morske zvezde. Poslednje dve fotografije zaokružuju ovu sagu o egzotičnoj, nemerljivoj i ekskluzivnoj lepoti ovih pustinjskih orhideja.

 

~ for more details click on the pics ~

8 comments:

  1. stvarno su nestvarno lepi!!!! Prvi put kad sam videla neki cvet slican ovom poslednjem,davno u Kotoru bila sam fascinirana njegovom lepotom. Moja majka ima ovu Hoyu,ona je zove "Isusov venac" i stvarno kad to ucveta samo da ga gledas:)

    ReplyDelete
  2. I ja se uvek iznova pitam are these real???, kada god vidim čudesno lep, komplikovan ili smart cvet (biljku)... Ove su neverovatne.

    ReplyDelete
  3. @ MaMarijana - jao, hoyica, pise bas da je izuzetno laka za odrzavanje. mozda se okurazim pa probam. ako krenem u taj poduhvat dobro je da znam da ti imas iskustva s tim. tj. tvoja mama. :))

    @ fire :))

    @ amelie - milsim da je to to. ne moze lepse od ovoga.ima nekih primeraka koji su na granici da budu bizar, ali ovi ovde su preprekrasni. <3

    ReplyDelete
  4. auh ja sam potpuno zaljubljena u ova mala cuda prirode! kako su kompleksni, savrseno "izdizajnirani", a opet tako preslatki i tanani.. obavezno javi rezultate ako uprtis koju bebu, zivo me zanima :)
    ja sam pre 10ak dana sebe obradovala malim kaktuscetom, i to mi je pravi izazov :)

    ReplyDelete
  5. srecno s kaktusarijusom. javljam se ako udomim, moram samo da prikupim petlju.:)

    ReplyDelete
  6. nemoguce da je ovaj poslednji moguc? jel moguce?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...