5/04/2011

GREEN GREENER GREENEST

GREENERY

Kad smo kretali u Budimpeštu, obećala sam sebi da ću da nabavim sveže biljčice. Bosiljak, nana, vlašac i ostala kompanija, uredno poređani u saksijicama na kuhinjskom prozoru – prizor iz snova.

Kako je krenulo lepo vreme, kako je ozelenelo i ošuštalo, setila sam se svoje tihe (zaboravljene) fresh herbs patnje. Čekam samo da mi se muž vrati sa puta, pa da “obrstim” pijačice i napravim aromatičnu tropicaliu u kuhinji. Ozbiljna sam. Razmišljala sam čak o varijanti da kupujem seme, ali budimo ozbiljni… saksija sa stabljikom zvuči nekako realnije.

herbs

Photosynthesis Lamp by Tel Aviv based designer Meirav Barzilay, idealan aksesoar  za tropicalia kuhinjicu.

Da se ja pitam, u ovom trenutku čitav naš stan bi izgledao kao ovo kupatilo. Kao jedna ogromna zelena salata. :) U ovom trenutku sem onog ubogog kaktusa i pet “veštaka” saksijica iz ikee, nemam nikakav zeleniš.

Skoro sam natrčala na ovaj prekrasan zeleni prizor. U pitanju je  kuća Robert Couturier-a.  Arhitektonski dostojanstvena, uredna i ispeglana. Svaki listić i travkica je na mestu. Deluje mi nekako britanski i aristokratski.

Podjednako breathtaking, doterana francuska verzija. The Beautiful Gardens of Marqueyssac in France. Poodle drvca i žbunići, divotno i životno.

Gardens-Marqueyssac-france-4  Gardens-Marqueyssac-france-3

A onda isti taj pogled, samo noću.

Gardens-Marqueyssac-france-1

Gardens-Marqueyssac-france-2

Pa onda ove divlje i neukrotive varijante.

Prvo ovi razbuktali plamenovi zeleniša koji se penju  po ogromnim drvenim gredama a onda u samom centru polja, baštenski sto i stolice.

Ne znam kada mi je priroda draža… Volim da je vidim negovanu i kultivisanu, ali podjednako se obradujem ovim “zapuštenim prizorima”, kada se zeleniš nekako izmigolji i krene da priča neku svoju priču. 

I na kraju endless love za netaknutu prirodu. Čini mi se da na svetu ništa ne može da se meri sa skillom ovog  baštovana.

a y l i n e a y l i n e

I za najmanje ostrvce na svetu.

Hobitovske jazbinice su mi pojam ušuškanosti, valjda zato što su u zemljinom “stomačiću”. Sećam se da sam kao klinka, čitajući Tolkina najviše jurila opise Baginsove kuće.

 

stranded_starfish

Pa kad otvoriš vrata, sačeka te otprilike ovako nešto.

 

Isti ambijent u savremenijoj varijanti - insanely beautiful garden apartment by botanist Patrick Blanc. Obavezno kliknite na slike ukoliko želite da pročitate čitavu priču o ovom genijalcu.

  

Luster sa mahovinom je onda must, I guess. Btw, jeste čuli za guerrilla gardening?

Random Flickr ulov, greenary at work! Ovako bi izgledala ta moja tropicalia kuhinjica sa početka posta.

 

I klopa bi mi bila zelena. Rukola, sremuš, vlašac, kopriva i maslačak,  u svim zamislivim kombinacijama. Jel imate  pijačne punktove na kojima vas sačekuje neko “vaš” sa spremnom kesom zeleniša?

 

I za kraj, greenish fashion.

Prvo čuveni plexiglas clutch by Maison Martin Margiela Spring 2011, sa belim ružama… Mega drool.

A zatim green editorijal. “A Diamond in the Roughage”, Tati Cotliar by Richard Burbridge for T Magazine.

----------------------------------------------------------girl

Baš sam se pošteno raspisala. Da stvar bude smešnija ostalo je još toliko toga nepokrivenog. Sutra stiže green moodboard sa ostatkom linkova i fotografija. Stay tuned, and green of course.

19 comments:

  1. nedostajala si ;)
    sad polako da svarim sve zelene utiske
    ono u francuskoj mi je fav, izgleda mi kao neki pufnati mekani pokrivac..

    ReplyDelete
  2. :*
    Marqueyssac je cudesan, stvarno.

    ReplyDelete
  3. a sada krivim krivim sudbinu
    što ja volim ženu zelenu :D

    E bitpajčice, htela sam samo da ti kažem da obožavam supice, da sam se pre neki dan trovala sa tvojih 30 neprocitanih postova i da mi je to bio prvi lepi dan posle onog mog uskršnjeg.

    :*

    ReplyDelete
  4. Ta rustic kuhinjica je TO! :) Neki dan sam kupila sebi na pijaci prelepu koprivicu koja se baš lepo snašla u postojećem zelenishu na prozoru. A posle tvog posta i kupatilo bi mogla da obogatim!
    Patrick Blank je fenomenalan... Hvala na greenish energiji! ;)

    ReplyDelete
  5. tako mi treba sve ovo zeleno!!Ubila me zima,potpuno sam uvenula:))

    ReplyDelete
  6. @ leyla - awww... pa to je bas krasnooo :)
    @ amelie - you're more than welcome!
    @ jelena MS - svrati onda opet sutra, sledi nastavak.

    ✿◕ ‿ ◕✿

    ReplyDelete
  7. divno, divno, od prozora s kaktusom do Marqueysaca - potpuno podržavam!!! i nisam znala za guerrilla gardening, mmm. bravo za post.

    ReplyDelete
  8. Ovaj brsljen luster nije cak tesko ni napraviti...
    super blog, redovno ga pratim...pozdrav!

    ReplyDelete
  9. jaoooo ne pominji mi zelenis!!! Znaci verovatno ce da me strefi neki nervi slom ovih dana,posto sam moje dvoriste usarenila i uzelenila sa novim biljkama,danima sam ih sadila ,presadjivala,razmestala ,pravila razno-razne mix kombinacije po saksijama i zaista uzivala u tome,cak sam uspela 2 dana da sedim u basti i da se svemu divim,a onda su pocele kise,stradala je jedna muskatla :))) i one male ruzice su se rassljampavile,pa je onda usledilo premestanje ,tacnije sklanjanje od kise,ali cim sunce grane opet ga ja vratim na mesto i to tako traje par dana,ali vrhunac!!!! svega je to sto mi je muz malopre rekao da ce u petak da bude O stepeni Celzijusovih....pa jadnoooo moje cvece,ne vredi moracu da ga ususkam negde!!!!:)))

    I da ....procvetao mi je brsljen,bas sam bila happy kad sam videla:))))

    Slike su prelepepee,pravi odmor za oci,volim prirodu!!!

    I ne umem da ostavim kraci komentar!!!!!:))))

    ReplyDelete
  10. hej, bila sam ti u komšiluku za vikend,u Budi, još je lepša nego pre deset godina kada sam bila prethodni put :D eto, npr., mnogo zeleniji grad od BGa!
    divne sličice, ovaj Marqueyssac je divan, volim pudl-žbunje i uvek se pitam kako im uspeva da ga tako zaokrugle!
    ja odavno želim saksijice u kuhinji, nego nosim već dva bosiljka na duši, ne ide mi nešto... :/
    jedva čekam sutrašnji zelembać post! :D

    ReplyDelete
  11. @ mamarijana - covece, ne mogu da verujem da je u beogradu tako lose vreme. svaka cast za entuzijazam, divim ti se. i zavidim na basti! :) btw, volim kad se raspricas, to mi je signal da ti se svidja! :)))

    @ ana - helaaaa anuska, sto godina, majku mu!!! trebalo je da se javis, sigurno si nam prosla pored zgrade, mi smo u maltene vaciju. mogla si da skoknes na caj. i upoznavanje. :))
    sutra stize megaopasan zelembac, budi u pripravsti.

    pus pus

    ReplyDelete
  12. pa, bre, čak sam i imala ideju da se javim , nego mi bilo gupo,... a i javila si da si na blog break-u... pih, malo vremena i neponesenog laptopa :P
    kada ovde prođe novembar i ovaj maj se dozove pameti, ti svrati do BGa,( ume i on da se zazeleni) pa da se vidimo onda :D

    :***

    ReplyDelete
  13. totalno odusevljena ovim postom ne zanam gde bih pre otisla :-)))

    ReplyDelete
  14. Sad sam gledala vremensku prognozu i nece da bude O(nula) Sale me sikira bezveze,ali ce da bude 6:)))))

    Ja sam iz Kragujevca,nas nema ni na mapi za vremensku prognozu:)))))

    Na putu do posla sam prosla pored pijace da kupim vencic za Djurdjevdan,jaooo znas li kako je lepo,sve zeleno,pa ima i jorgovana,kupila sam za kancelariju...mirise:)))

    ReplyDelete
  15. E imala sam i ja te ambicije, kao zasadim, negujem... ali meni bi u praksi i kaktus propao :D
    A post je divan, bas bas.

    ReplyDelete
  16. @ ana - dogovoreno!
    @ street art - polako razledaj, imas materijal za dan, dva :)
    @ marinush - :**
    @ mamarijana - hihi, pa to je to. 6 u maju je ko nula. :))) a vencic i jorgovan - male stvari a zivotni kapitali. :)
    @ bubulina - pa da, ista prica i kod mene. palim se sve vreme da kupim te biljcice a znam da bi im naudila u roku od nedelju dana. hvala. :)

    ReplyDelete
  17. Dopadaju mi se ove džungle po stanu/kući.
    Kada napraviš tu kuhinjsku džunglicu, postavi nam sličicu, da gledamo malo :)!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...