2/04/2011

SUBLIME NATURE

Postoji određena ambivalentnost kada razmišljam o ovakvim događajima u prirodi.

Sa jedne strane oni su generatori stravičnih razaranja, sa druge strane u pitanju je takva neposredna demonstracija moći u jednoj formi koja ne može a da vam ne bude estetski appealing.

* Naravno, to može da vam bude tako estetski prihvatljivo samo ukoliko u to gledate sa bezbedne distance.

VULKAN

Strahovita sila… Priroda onako naivna, slatka i krhka, kako se najčešće nalazi u našim “prvim intuicijama”, ona prolećna, rascvetala varijanta - ima svoju distinctive violent side. Drugi pol. Koliko tanana i nežna toliko burna i nesaglediva, ogromna i premoćna.

Interesantno, kako ta količina destrukcije ume da izgleda neočekivano prelepo… Prokleto sublime.

Kakva elegantna agresija… Ne znam tačno šta je to od čega mi zastane dah, da li je u pitanju stravičnost prizora ili negova uzvišenost.

A u ovu potragu sam krenula tako što sam u poslednjih nekoliko nedelja u par navrata sanjala vulkane i erupcije. Frojdovske opservacije na stranu - bili su podjednako veličanstveni kao na ovim fotkama.

Ne znam da li već postoji neki utvrđeni termin kada te privlače stvari koje mogu da te unište ili kako god… For the sake of the story zvaćemo ga “Ikarus sindrom”. Uglavnom, zakačila sam ga.

Sve fotografije preuzete su sa mog novog omiljenog sajta. http://www.eruptionen.de/

7 comments:

  1. poštovanje prirode, svakako, pogotovo nakon ovih fantastičnih slika. kak bi rekli amerikanci, breath taking :D

    ReplyDelete
  2. beatpie famozan post!
    a gif je bash opasan
    ja sam volela da gledam one stare divne emisije o prirodi na rtsu behu odlichne
    onda ja tako sat vremena buljum u vulakene/tornado/tajfu....

    ReplyDelete
  3. ej! hvala i hvala :)

    i ja sam obozavam emisije tog tipa.
    sad bih mogla serijal citav, cini mi se da odgledam.:)

    sto ti kazes - malo "vulakeni", malo tornada, tajfunčići. :)))
    znam da je greska u kucanju, al prosto moram... :)

    ReplyDelete
  4. sjajno!
    da sam modni kreator, ove prve tri slike bi mi bile inspiracija za kolekciju.
    a mozda vec ima neka kolekcija inspirisana vulkanima?hm..

    ReplyDelete
  5. Christopher Kane ima onu galaxy. mozda je vulkan 2012. :)

    ReplyDelete
  6. koliko mi je fascinantno to koliko mikro i makro znaju isto da izgledaju na fotkama. ove me erupcije potsecaju na one fotke mastila u vodi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...