2/11/2011

JANUARY BATH

Trebalo mi je neko vreme da krenem iznova da se radujem životu u Budimpešti. Nekako, ona premetačina, selidba i stres prilično su me okrnjili i zatvorili u odnosu na Budu. Osećala sam otvoreno neprijateljstvo prema ovom gradu. Hostile environment… eto, baš to.

Uglavnom, takve stvari ne treba forsirati. Ili ćeš da uslovno rečeno otopliš, ili ćeš da ostaneš na tom mestu. Bilo kako bilo, to ne zavisi ni od tebe ni od grada u krajnjoj liniji… Zavisi od milijardu i jednog propratnog elementa, na koje opet – ne možeš da utičeš.

Tako glup, jezivo glup osećaj… Dnevno prođem pored milion najrazličitijih lepota, a ne mogu ni jednoj da se poradujem. Naprotiv, glupo rečeno – ali negde me užasno nervira činjenica da se tako nešto odvija pored i MIMO mene. Osećam se kao treća noga. Nesuvislo i nepotrebno, neželjeno i nedobrodošlo.  Ljuti me taj osećaj, onda se dodatno inatim i neću čak ni fotoaparat da izvadim, neću da slikam, neću da se šetam, neću ni da jedem na novim mestima. Ignorež – moja reč, izmišljena upravo za ovakvo stanje.

Kako je život krenuo da se sređuje, kako smo opet krenuli da osvajamo našu svakodnevicu, tako sam se ja mirila, vrlo polako moram da priznam, sa našim novom habitatom. Bio je to prilično dug “razgovor”. Morala sam da se vratim na sva ona bolna mesta i da “prepravljam adrese” očigledno pogrešno adresiranih streščina, a Buda je morao da se pošteno potrudi da me ponovo osvoji. Novi sadržaji i nova mesta, novi osećaji, ukusi i mirisi. Sve novo hoću.

U prilog nam je išla činjenica da su se godišnja doba promenila, a ovakvi gradovi imaju božanstvene sezonske svlakove. Zima je donela novogodišnje svetiljkice i ogromnu jelku, vašar na trgu pored Žarboa, marcipan i kuvano vino… Sve je mirisalo na njihove kolače, bušne rolnice uvaljane u kokos ili lešnik. To je bio početak.

U tom trenutku – dovoljno mi je da mi ulica ne izgleda isto, da umesto utabane putanje do pijace i nazad produžim do trgića da maznem marcipanče sa makom, i da danima gacam po snegu na čuvenih minus 12. I’m a low maintaining gal. To je faza koju zovem – pozitiv, prvi stepen komparacije.

Druga faza – komparativ, došla je sa dolaskom naših gostiju (znaju oni ko su, pozdrav za najslađi bračni par O.). Uz njihov zarazni entuzijazam, kreneš i sam da se raduješ a da nisi u’vatio kako i zbog čega.

Treća faza se “događa” dok pišem ovaj post. U njoj sam vrlo verovatno već par dana, ali da kažeš da sam je evo baš sada, u ovom trentku – vrlo svesna.

Verovatno je inicijalna kapisla bio baš sam povod ovog posta. Szechenyi Bath… Kupanjac u januaru.

--------------------------------------------------------

MediaMix mi je svojevremeno spomenula fenomenalne banje u centru grada. Obzirom da je ludnica krenula ubrzo posle toga, banjice su ostale da čekaju srećniju prigodu. Čini mi se da sam ih vrlo vešto čuvala za onaj trenutak kad budem osetila da me je popustio grč.

Szechenyi Bath je iz toliko mnogo razloga jedno čarobno mesto. Austrougarski Diznilend. Bukvalno.

Za početak – da odma’ razjasnimo… Kao i u svakom banjskom ambijentu očekujte stariju gospodu i kompletan estetski ugođaj tog tipa. Isto tako, ako ste iz nekog razloga pretpostavili da osoblje ovde bolje barata engleskim – you’re so wrong, plain wrong.

Ovo mesto smo zapravo naboli sasvim slučajno. Ne zbog toga što ono nije dovoljno poznato ili izvikano, već samo zbog toga što smo mi prilično neodgovorni turisti. Elem, Noća u jednom od svojih “vidi ovu lepu zgradu” momenata na predivnih minus 12 (izluđuje me to) odlazi do ovog mansion-a i tako pronalazi ovaj biser.

Vratili smo se za koji dan (bolje opremljeni …).

U pitanju je bukvalno lavirint. Imate jako malo hintova, nemate mapu, i snalazite se po RPG modelu. Znate ono kad idete u igricama od jednog do drugog čoveka i pitate ga neko pitanje, a onda na osnovu njegovog prilično šturog odgovora nastavljate potragu.

Dakle, hit and miss varijanta. Uspevamo da shvatimo da narukvice koje su nam dali na ulazu otvaraju vrata od naše kabine, koja izgleda … pa ajde da kažemo da u svakom slučaju ne izgleda kao da može da je otvori čip u narukvici. ( to je taj point and click momenat)

Potraga se nastavlja. Levo ili desno? “Ne možete tu da prođete, tu se presvlače muškarci”, etc… Konačno dospevamo do THE pravih vrata.

Prvo što pomislite je … Gosh, izgleda veće spolja. Čudan sumporasti miris – opet ta ironija prirode: “pa zašto baš sve što je zdravo mora ovako da vonja” – kako bi to lepo rekao moj muž… Volim ga. :)

Umačemo nogicu u najbliži bazen, ovaj tu koji vidite na slici. Temperatura – prijatnih 34.   Tu primećujemo vrata koja vode u dva različita smera. Iza svakih od vrata nalazi se (čini mi se neprekidan) niz bazena, bazenčića, sauna i parnih kupatila. Nepregledan niz, i kao u onoj priči o Zlatokosi – jedan je mnogo hladan, drugi je mnogo topao a treći je just right!

Ulazimo u parno kupatilo, atmosfera je napeta. Uzdasi na petnaest različitih jezika i tome slično. S vremena na vreme neko prsne u smeh od tog naizgled kolektivnog mazohizma. Nema odustajanja, nema predaje! Nemanja kometariše nešto tipa :” Kad uzdišem previše jako – gore mi nozdrve!”… i ubrzo zatim izlazi. :))))

Ja dolazim na jednu od mojih genijalnih ideja. A jel ima nešto na otvorenom? Nemanja me gleda sa pogledom u kome se meša negodovanje i sažaljenje.

:/ <-  ovo je pogled.

Ne, samo – “Bože, kakvo glupo pitanje”, već i “daaaj, jbt”. Ali ja istrajavam. I IMA!

Do izlaza se, kao što već i sami možete da pretpostavite, ne dolazi lako. U pitanju je zamršeni niz hodnika i hodničića, bazena i bazenčića. Eventually, nailazite na ta “big, f*cking door” – kako nam ih je jedan ljubazni momak najavio.

A iza njih – čarolija. Simple as that.

OK. Imajte u vidu – mi smo u kupaćim gaćicama a napolju je mršava nulica. Možda je zbog svega toga prizor na koji smo naišli izgledao dodatno veličanstveno.

Najautentičnije iskustvo je sam ulazak u bazen. Petnaest bolnih koraka. Mešavina čiste euforije uzrokovane prizorom i hladnoće koja se ne da ignorisati. Magnificent descent…

Sledeći prepravljujući utisak je maglica od pare koja se digla iznad površine vode. Prvih par minute NIŠTA ne vidite i ne možete da skinete taj glupi osmeh sa lica. Pure bliss, that’s what it is. Napolju je ledeno, a vi – without a care in a world!

S vremena na vreme konstatujete u toj polu-pijanoj fazi da ste sve bliži i bliži ovom centralnom krugu to jest potkovici na sredini prvog od tri bazena. A onda – SPEKTAKL, iliti san svakog dvanaestogodišnjaka. Centrifuga. Bukvalno, ne lažem. Ta ista potkovica vas je usisala ( vas i još deset komada poput vas) i vrti vas gotovo ritualno u krug. Prva tri kruga ne razmišljate o tome kako ćete napolje iz potkovice. Posle trećeg kreće panika.

Prvi bazen ima potkovicu. Drugi je hladan- dobro, ne baš hladan, ali nije ni topao. Treći…je ono zbog ste došli.

Temperatura vode je 38. Ne preporučuje se više od dvadeset minuta. Nezgodno je kad tu tablu vidite posle neodređeno dugog perioda unutra.

Treći host-uje i šahovski turnir. Kao onaj na Kališu, likovi su isti samo je u vodi.

A ovako sve to izgleda u sumrak.

Već sam spomenula da smo nas dvoje neodgovorni turisti. Sve ove božanstvene fotografije su preuzete sa podjednako božanstvenog bloga – Mr and Mrs Globe Trot.  Nemanja je dobio mini nervni slom zbog neponešenog fotoaparata, ali ja sam sigurna da bi ga i ovako neko od nas ispustio u vodu u naletu endorfina.

Predugačak je post, znam. Ali, what you gonna do…

23 comments:

  1. 1. then again, sta je predugo kad je dobro... plakalo se, smejalo se, it's been a ride.
    2. ne znam da li je samo do najave radjanja proleca, ali i mene vozi neka neobicna tranzicija. nista, samo se pustis, kao tom viru.
    3. ne da nam je danilo link, nego i larisa! kuul.

    ReplyDelete
  2. 1. hvala. plakalo se i smejalo se i dok se pisalo. moralo je da iscuri negde... :)
    2. tacno. moras da se pustis, eventually. u suprotnom ces da se polomis. ali ja se uvek prvo batrgam. uslovni refleks, sta li?
    3.pisem ti na gmail. (samo da uspavam svkv-u)

    4. ljubim te, naravno. :****

    a i noca! i noca!
    evo dere se! :)

    ReplyDelete
  3. @leyla - <3
    @daša - hvala! :)

    ReplyDelete
  4. Divno. Kod mene otkrivanje izgledalo spolja ka unutra i u drugo godisnje doba, ali bliss podjednak:) Sad imas jos 14 komada samo u gradu. Mada, ja uvek idem u ovu

    ReplyDelete
  5. fiiiiiju!
    shta dugachak sjajan post! daj vishe ovoga. sve chitam i ne trepcem. chak sam i centrifugu dozivela
    i priznajem da hocu sve to for real :)
    a + momenat RPG igrice frknula sam od smeha, ja sam svojevremeno bila najveci fan takvih igrica
    u potpisu Jelena D gejmer :)

    ReplyDelete
  6. @media mix - au, 14 jos? pakao... :)
    januar/februar kupanjac se mora probati. nikad nista slicno nisam dozivela. suludo...
    hvala na tip-u, opasno si je prosnjurala. :)

    @jelena- :))
    ne mogu da te zamislim. pa sta si igrala?
    i naravno, hvala i comkss

    ReplyDelete
  7. ihaaaa kako ne mozesh
    igrala ja, iako moram da priznam da su mi josh draze bile one old school point&click ::))

    ReplyDelete
  8. ohoho - dakle, mystery case files i takve stvari. pa sad te volim jos vise. :)

    ReplyDelete
  9. od svih tvojih predivnih postova , ovaj mi je omiljeni! nisam ni primetila da je zapravo stvarno dugacak! :D tek posle ovih slika shvatih sta banja zapravo treba da bude i kako da izgleda! :)

    ReplyDelete
  10. hvala ana!
    uopste nisam racunala da ce ljudi ovako da odreagu... super! drago mi je! :))

    slike su nestvarne, ako imas vremena pronjuskaj im blog, ima cini mi se ton i tona slicnih fotografija.

    veliki pozdrav
    j.

    ReplyDelete
  11. hehe, evo njuskam vec satima! :D bili ljudi i Crnoj Gori i bas im se svidja :) kakav život! medeni mesec od 6 meseci!!! uzivancija!hvala za preporuku!

    e, da, i obavezno da nastavis da nas iznenadjues svojim pricama i slicicama po 2 puta dnevno, bas mi se svidja sto si tako vredna od nove godine ;D
    pozdrav! ana

    ReplyDelete
  12. pa sad mi se namestilo da imam jako mnogo pripremljenih postova, pa onda mogu jos neko vreme da guram po dva posta dnevno. ali eto, dacu sve od debe da se taj tempo odrzi.

    hvala jos jednom na podrsci. bas mi je prijala. :)

    ReplyDelete
  13. Odavno nisam procitala bolji post. Potpuno si docarala ambijent. I slicice su sjajne

    veliki poz

    ReplyDelete
  14. hvala, hvala, hvala! :)))
    pozdrav iz bude!

    ReplyDelete
  15. hvala za predugacak post. i predivan. ura za pozitiv!

    ReplyDelete
  16. oh MYG sada je pola 2 am i ja sam nekim cudom jos uvek budna i ne da gledam,nego citam!!!!Ja sam kao mislila da te pratim,ali sam te nekim cudom ispustila i to debelo:)))) svasta nesto me zanima bre ovde kod tebe,krenula sam od pocetka i polako cu da "gustiram" postove,a i trazim neki sa fotoaparatima,joj kako zanimljivi neki aparatici ,Jana kaze da nije pisala o njima,onda mora da si ti:)))) pa ja samo vas citam!!!! Dobro sad druge malo gledam:))) Ne zameri ...pisem svasta,kasno je ,a ja ustala u 6 15 jutros!!!!! Ajd laku noc gde god da si:)))

    ReplyDelete
  17. posto vidim da si se vratila pade mi nesto na pamet:)))da ne mislis da sam nepismena,mada imam momente da se frljam sa padezi,ali uglavnom to namerno radim,kao i ovo OMG:)))) to je moja verzja kao ono OH mig,mig*trep ...trep:)))

    ReplyDelete
  18. phihi, preslatka si. nemoj da se uzbudjujes, komentare sam videla i mislila sam svima da vam danas odgovorim, al si me preduhitrila. :))

    uzivaj i opusti se, ja mrzim padeze malo vise od tebe. da ne kazem od tebi. :)

    pus

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...