3/08/2012

INTRODUCTION TO KANT

 



Pre nekog vremena sam na Kantovom twitteru (da, Kant ima twitter) saznala za grafikon koji su osmislili Luka Valzesi i Valerio Pellegrini. Grafikon se zove “Kant i Biblija” i pokušava da uhvati koliko je Bibilja determinisala Kantovu praktičnu filozofiju, moral i filozofiju religije.


Na moju veliku žalost, grafikon je na italijanskom, pa mi je kao takav potpuno neupotrebljiv (s obzirom italijanski nije baš moj forte), ali je i pored toga poslužio kao inicijalna kapisla za dalju pretragu u kojoj sam otkrila ovo malo blago ispod.

Ako ste ikada želeli da saznate čime se zapravo Kant bavio, ali vas je je nedostatak dobrog uvoda, hintova i pojašnjenja zajedno sa Kantovom prilično komplikovanom treminologijom odvratio od te namere, Luka Valzesi comes to the rescue! Njegova preslatka animacija vodi kroz najvažnije poente Kantove tri ‘Kritike’ i služi kao sjajna referenca i vodič u slučaju da se negde zapetljate.

Iako su poente pitke i jasne, ovaj prilično težak sadržaj (Kantova čitava filozofija) dodatno je ublažen estetski doteranom formom u kojoj je predstavljen, pa je listanje ove mini-skripte pravo uživanje za ljude poput mene.

 

5 comments:

  1. Eh, da je sve ovo postojalo kad sam ja studirala...

    ReplyDelete
  2. ovo je genijalno! (uvek ovo napisem kao komentar, je l' da?))) :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. btw, naravno da sam zapratila Kanta na twitter-u :)))

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...