1/20/2011

I’m Yokoo, but my friends call me Yokoo

Svi ste vi, pretpostavljam do sada čuli za Yokoo i verovatno ste uživali u njenom štrikanjcu na etsy-u ili flickr -u.  Ja je obožavam, doslovno. Već sto godina. Ona je jedno od mojih prvih otkrića na Flickru. Prija mi da bazam kroz njene fotografije, ili da razgledam njene šalove, kape i ostale zezalice… naprosto nailazim na jednu iznimno retku autentičnost. Onu čistu, bez trunke foliranjca da ne kažem nešto grublje…

****

Njen stil je poput nje, uredan i quirky. Nema formule. Ona i njeni komadi su formula. Sem tog čarobnog unique knitwear-a sve ostalo je teško pohvatati. Na momente vintage, na momente spektakularna eklektika, u drugi mah – the usual. Rekla sam već – autentično.

  

Njen rad je njena referentna tačka i to se naprosto provlači svuda. Od njenog stila, preko njenog ambijenta do njene daily rutine. Imaš osećaj dok je gledaš i dok probiraš kroz ono što ona pravi, da je sve orijentisano ka unutra, ka nekom ličnom usavršavanju u onom najprirodnijem smislu…Sve je jednostavno i centrirano.

****

Pre neki dan sam naišla na handmade portet sa njom na Etsy-u. Neka vrsta male reportaže. O njoj. Ona tako divno i smisleno priča da ju je milina slušati i gledati.

Ceni tišinu…

Opservira na temu stvaralačkog procesa i svog mini univerzuma u kojem njen rad diktira životni tempo…

I priča, jednostavno priča. Nije ni bitno šta sve priča, jer sve je tako na mestu - božanstveno i atmosferično, toliko -da imaš utisak da si tamo, da deliš tu ulicu, ili taj dok, ili njenu sobu sa njom dok je slušaš…

A taj osećaj samodovoljnosti i nekakvog konstatnog preispitivanja sopstvenih granica uz postavljanje novih izazova - kod nje je astonishing. Ona naprosto ume da uživa u svojoj raskošnoj prirodi, ume da je neguje i usmerava.

Kompletna i ostvarena u tom svom radu– to mi je nekako glavni utisak posle odgledanog filmića. Deluje in control, ali ne rigidno, već zrelo i promišljeno… Da… ‘ladno sam sve to uspela da zakljucim iz tog malecnog filmića (izmedju ostalog).

****

Ovo dole je taj mini dokumentarac o kojem brbljam ovoliko. Klik i sve će vam biti jasno.

YOKOO-stillblog_01

6 comments:

  1. Culi smo :)
    Interesantna je jako.
    Sa tako debelom vunicom i heklicom, stvari koje pravi moraju biti jednostavne, tako da mislim da je u tom dogovoru materije i namere najlepsi char :)

    ReplyDelete
  2. heej mgrit, verujes li mi da si mi pala na pamet dok sam pisala ovaj post? :))
    sve najbolje, uzivaj!

    ReplyDelete
  3. Pratim je preko etsy-a, povremeno imam utisak da ce je zadaviti njeni ogromni salovima. Sada je gledam i mislim se... handmade zen. :)

    ReplyDelete
  4. ohhh Boze jasno mi je zasto je obozavas!!!!Ovo je divno!!!Sta sve ja propustam zbog zahtevnog posla,dva maloletnika i jednog muza:)))ali srecom postoje blogovi gde mogu da se informisem:)))) pokusala sam ove zime da naucim da heklam i pletem,kazu da smiruje zivce u mom slucaju je bilo suprotno pa sam odustala....ostavila za sledecu zimu:)))

    ReplyDelete
  5. hihi, kako si ih pobrojala.:))
    svaka cast! da i mene kukicanje i strikanjac zivciraju. izgleda nemam gen za to, nemam pojma.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...