8/12/2011

HEAVENLY

 

U poslednje vreme, jedna od mojih glavnih preokupacija u slobodnom vremenu je bazanje kroz Flickr grupe, namely Beautiful Ceilings, Church Interiors, The Baroque Church i njima slične. Moram da priznam da ja nisam … verujuća, ali ove fotke religiozno obožavam.

Dakle, stvar je prilično jednostavna. Over detalji (poput rumenih obraščića na skulpturama ili zlatnih krila) koje bih u bilo kom drugom kontekstu i ambijentu mogla da bez trunke griže savesti okarakterišem kao kičericu par excellence, ovde obožavam. Ovde im se divim i ovde ih cenim. Endless love za oslikane visoke tavanice, gipsane čipke, geometriju u onim “mlečnim” katedralama i prateći ansambl detalja…Uskoro stiže i moodboard, so stay tuned!

~ ~

  earthmagnified  earthmagnified  earthmagnified     between two lungs richardr

earthmagnified

   earthmagnified 

earthmagnified

for more info, click on the pics

~ ~

16 comments:

  1. You should come to Krakow in St. Mary's church there is a blue ceiling with gold stars. It's like heaven...

    ReplyDelete
  2. http://blog.mellenthin.de/wp-content/2008/02/20080203_st_marys_basilica.jpg

    oh, this is amazing!!! thank you!

    i would love to see that!

    ReplyDelete
  3. yes, exactly! Come and I can be your guide:)

    ReplyDelete
  4. da. posebna stvar su te crkvene relikvije, dekori, religiozne scenografije. meni je knjiga Heavenly Vaults u wish listi od kad se pojavila. pa onda tisci sa onim njegovim kolekcijama u salonima. katolicizam ima daleko efektnije dekore, ali meni meka naivnost pravoslavnog izraza bude bliza i dirljivija. da se razumemo, agnostik speaking.

    ReplyDelete
  5. da, da ima ta čistoća itekako poente, pogotovo u onim protestantskim crkvama, bele visoke tavanice , ogromni lukovi i drvene klupe. zasitila sam se estetike pravoslavlja, pa mi je u tom nekom smislu nezanimljiva (ili nedovoljno zanimljiva za pisanje) iako kapiram sta hoces da kazes.

    a knjiga je divna. bas.

    ReplyDelete
  6. joj, mi smo istoriju umetnosti slusali kroz celu srednju skolu i fakultet pa kad procackas malo cudesne stvari nadjes. ovaj mi se dzizs npr sjajno uklapa u tvoj post
    http://farm4.static.flickr.com/3472/3215719159_ed7fb2a8f1_b.jpg
    to se na teoriji forme zvalo harmonija kontrasta. hehe
    a imala sam i jednu pravoslavnu tavanicu, tj. svod koju sad ne mogu da nadjem. ultramarin nebo i zlatne zvezde. nevidjeno.

    ReplyDelete
  7. dobar ti je dzibus. :)

    obavezno sibni tavanicu kad budes nasla... da pustim paju and we're on. :))

    ReplyDelete
  8. ok, drazi ti je katolicki kemp, get it.
    i marijine (skoko) mini porcelanske relikvije oslanjaju se na tu estetiku, volim ja to.
    cheers, draga, evo ti setaj po sikstinskoj kapeli:
    http://www.vatican.va/various/cappelle/sistina_vr/index.html

    ReplyDelete
  9. hihihi :))
    pa interesantniji mi je.
    puno ti hvala na linku, bas me je obradovao.

    cmek! :*

    ReplyDelete
  10. Mislim da je ona najsarenija tavanica iz Chiesa Del Gesu u Rimu ili St. Ignazio de Loyola, ne znam koja mi je ludja! Ono kad ne znas sta su nacrtani a sta pravi lukovi, nebo koje pada sa tavanice... Sto rece moj decko (inace neverujuci covek) Da sam srednjevkovni covek i da vidim ovo, sve bih im poverovao! ;)))

    http://www.flickr.com/photos/sys64738/3915896969/

    http://2.bp.blogspot.com/_ayjafuh3-gE/SkPllANEI7I/AAAAAAAAAoU/PtrvRPqpV4g/s1600-h/Rooma_2006_065.jpg

    ReplyDelete
  11. jao, pa komentar mu je je sjajan!!! :)))

    linkovi su ti jos bolji, hvala ti na infu. idem sad da guglam ... pune ruke posla. :)

    ReplyDelete
  12. opet ja. sori.
    da, dobar mu je komentar i ujedno objasnjava i problem u crkvinoj komunikaciji sa savremenim covekom. slike koji prate religiju odavno su prestale da evoluiraju, pa je i ljudi vise percipiraju kao istoriju nego kao zivot.

    ReplyDelete
  13. tacno, i to vazi ne smo za slike. teme kojima se crkva bavi i nacin na koji se teme obradjuju u mnogome sputavaju i koce.
    potreba je i dalje tu, ali malo savremenijem i sofisticiranijem coveku treba ... malo bolja prica. zbog toga ovaj new age bullsh*t tako dobro prolazi.

    uglavnom, kad god krene prica o osavremenjivanju crkve ja se setim Dogme i

    http://a1.twimg.com/profile_images/565111594/jesus.jpg

    ReplyDelete
  14. onda i ja dizem dva prsta za ne verujuca, ali ocarana :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...