12/03/2012

TAMARA DE LEMPICKA

 

005


Dosta vremena provodim u biblioteci Szépművészeti muzeja. Danas sam, u čekanju da se ištampaju papiri koje sam naručila, prelistavala monografije koje se protežu dužinom cele biblioteke (ima ih mali milion, ali srećom, poređane su po abecedi pa to značajno olakšava pretragu). S obzirom da sam sedela blizu L, moj prvi izbor bila je knjiga Alain Blondela, o Tamari de Lempickoj.


Svi smo mi, verujem, manje ili više, upoznati sa njenim veličanstvenim opusom. Ima je svuda (na kalendarima, planerima i rokovnicima), pa sve i da je niste svesno mapirali, verujem da ste upoznati sa njenim radom. Ukoliko vam je ipak promakla, evo linka na wiki paintings, da vidite o čemu se tu radi.


Njena mini biografija na wikipedii kaže:

Tamara de Lempicka je bila poljska slikarka, poznata i kao jedna od prvih likovnih umetnica koja je, negujući glamurozni imidž, postala svetski celebrity. Odrasla u porodici poljskih plemića, udala se za uglednika iz ruske carske vlade, da bi potom pobegla u Pariz nakon Ruske revolucije i tamo 1920-ih izgradila reputaciju glamurozne umetnice. Nakon preudaje, preselila se u SAD neposredno pred izbijanje drugog svjetskog rata. Tamo je postala omiljena umetnica hollywoodskih zvezda.


Uglavnom, Alainova knjiga je izuzetna. Objavljena je povodom njene izložbe u londonskoj kraljevskoj akademiji 1999-te. Knjiga prati njen najproduktivniji period između 1922 i 1935, ‘ during which time her brand of Synthetic Cubism brilliantly captured the atmosphere of wealth and decadence for which Paris had become famous’.

Ipak, ono na čemu sam se ja zaustavila su fotografije. Naime, koliko se sećam, a današnji Google search je to potvrdio, nema mnogo fotografija sa Tamarom per se. Zato sam se odlučila da skeniram najinteresantnije i da ih podelim ovde.


007

008

003

006

010 004   011

009

002

4 comments:

  1. oh, baš si melem za moje weekand čitanje dok vani pada sneg...

    ReplyDelete
  2. Dekuju! I can't get enough of Tamara de Lempicka. Have you seen the (Rondo)cubist buildings in Prague? I love them -- early 20th-c. European glamour, just like Tamara and her paintings.

    ReplyDelete
  3. YES! I've seen them, that's right, such a nice comparison :)
    I LOOOOVE Tamara, and so I thought to share her photos, because there aren't many (at least online).

    :))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...