12/24/2012

LIFE LATELY

 

Decembar je uvek dobar prema nama. Baš. Ovaj je bio posebno harmoničan,  svetlucav, raskošan, bogat. Zbog toga sam danas pripremila omaž decembru, posednjem mesecu u godini, predivnom kraju jedne jako bitne godine u kojoj su se stvari stavljale na mesto, život sređivao, planovi realizovali. Jako sam zahvalna 2012-toj, Noći i decembru. Sve fotografije iz današnjeg posta su sa telefona, it should be stated.



Slušala sam i čitala beogradsku kuknjavu oko snega. Ja sneg volim, u stvari ne, ja sneg obožavam. Na žalost, Buda je imala par snežnih pokušaja, nijedan uspešan. Ovako je to izgledalo ispred muzeja, gde je u toku sjajna Cézanne-ova izložba (ako prolazite – svratite, otvorena je do sredine februara).

Budimpeštanski muzej lepih umetnosti je moje novo omiljeno mesto ovde. Najveći deo slobodnog vremena u muzeju provela bazajući kroz Old Masters galeriju. Odatle i par omiljenih sličica: Monet – Three Fishing Boats (prvi red -leva) i Raphaelova Esterhazy Madonna (drugi red – desna).



I Bazilika je podjenako impresivna. Pogotovo sad oko Božića, kada se unutra održavaju koncerti.

  

Omiljeno mesto za čaj i kolače je Alexandra Café.
Ako sam dobro razumela Giovannu (koja mi ga je otkrila), u pitanju je adaptirano klizalište austrougarskih aristokrata.



Na prvom spratu ovog zdanja nalazi se sjajna knjižara, a u knjižari se (potpuno neičekivano) prodaju i omiljene Leone bombone.



Kad sam se već dotakla slatkiša red je da spomenem i klopu. Na prvom mestu Arriba Taqueria-u, meksički restoran iza ćoska, sa grešno ukusnim buritom i quesadillom, i naravno margaritama.






I naravno, special mention za rebarca iz Friday’s-a.

 


Pa onda Kyoto sa sušijem, slatko – ljutom supicom od kokosa i piletine i savršenim zelenim čajem.



Kad smo već kod zelenog čaja, Marumoto Japanese Tearoom and Shop služi badass matcha espresso. Kad ste već tu, ne propustite da uzmete i truffle od zelenog čaja, ili smoothie, milkshake, šta god – sve može, sve je dobro.





A tu je i Hummus Bar, u kome smo bar jednom nedeljno. Njih ima skoro na svakom ćošku (sedam ukupno), ponuda i cene su svuda iste (čitaj – spektakularno jeftino).



Dolazimo i do miscellaneous odeljka. Otvaram sa galerijom u kojoj se nalazi  as retro as you can get peglica , sa sve upaljenim tv-om.



s leva na desno:

Prvi red – nova keramička macala, rad nepoznatog mađarskog autora,
i Rembrandt – The Christmas Story, poklon od preslatke Jane Stevens.
Drugi red – nova posteljina iz Ikee, i postavka iz druge galerije kojoj smo nadenuli ime “zaspala ja”.



Prvi red – Tokidoki Unicron, koga sam spominjala ovde, i klizališta koja niču svuda po Budimpešti. Drugi red – Omiljena galerija u Zrinyi ulici, i marcipan in all its shapes and forms… Mmmmm…

6 comments:

  1. Fotkice su ♥
    U Budi sam bila dva puta, ali uvek nešto kratko. Prvi put pre par godina, išli smo kolektivno na Van Gogovu izložbu, baš u gore pomenutom muzeju... bio je decembar, baš negde pred Božić, i sve je bilo snežno i divno, christmasy... šteta što smo ostali samo jedan dan.
    A drugi put smo sad u septembru, bili opet u jednodnevnom prolazu, pošto smo odatle presedali na avion za Barsu/Beograd. Mogu ti reći, nije imala ni delić te magije koju sam videla te davne zime. Da li zbog godišnjeg doba, ili krajeva koje smo na brzinu obišli, ne znam.
    Daću joj i treću šansu, ovaj guide će mi poslužiti :))

    ReplyDelete
    Replies

    1. hvala!

      buda je i meni najlepsa oko bozica, mada je prekrasna i kad ozeleni, pa kad se otvore baste i parkovi za piknikovanje. :) ako prolazis opet javi mi se obavezno, da te sprovedem malo. <3

      :*

      Delete
  2. Kako mi je drago sto su sve sa telefona :). sjajne su.
    Inace svidja mi se ovaj tvoj mali life lately post. Ususkano, fino, puno duse, bas home :).
    U vise navrata sam bila u Budimpesti, ali nisam se zadrzavala preterano dugo. Ali, bez obzira na to, uvek mi je nekako bilo topla. Jao, kad god vidim dzemper koji je tako zuckasto/braon na strafte, mene podseti na neki kolac :), na neku tortu :).
    <3

    Pozz,
    Marija

    ReplyDelete
    Replies
    1. e jako mi je drago da se tebi svidjaju slicice!! :)
      jeste, i lepo je i fino i ususkano. zapravo sredila se svakodnevica, uhodala sam se malo, pa imam priliku da tempiram sve i uzivam. :)

      ja sam oduvek volela ovaj grad, valjda zbog koncerata na koje smo isli, pa nikad ne ostanes jedan dan, vec produzis malo, rastegnes na par dana. :) i jako lepe uspomene smo skupili ovde.

      moj dzemper na straftice je star 3 ili 4 godine, i ja ga obozavam i ne skidam ga citavu jesen i zimu. imam jos jedan na crveno-braon straftice.. to su moje boje, te sto ti kazes tortaste :))).

      pus pus
      :*

      Delete
  3. Hej, hvala ti na ovom podsecanju na to koliko je Buda prelep grad! Toliko novih zadataka si zadala za sledeci dolazak, odlicno! Prosli put sam po kisi vukla matoru ekipu da vidi onu banju (Sechenyi, or smtg?) i imali smo samo vremena da provirimo, ali genijalna je kao sto si i pisala :D
    Od pomenutih djakonija moram da kazem da sam probala Friday's rebarca kad smo bili u Madridu i totalno su yuuummmyyyy!!!
    Nisam odavno komentarisala nista, ali Budu nisam smela preskociti.
    Zivot deluje jaaako fino, rekla bih citajuci post? ;) Aj pa da nastavi tako i narednih mnogo godina!

    <3

    Pozdrav! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi, koliko si medena:)

      fridays rebarca su must, mi imam 3 friday's -a, jedan preko puta, drugi iza coska:). znas li kakav je napor odoleti im. sad sam uvela - 1 mesecno. posto pored rebaraca imaju i one kolace "death by chocolate" i tome slicno... ja se od tih stvari gojim kao gica, moram malo discipline da uvedem inace sam cao. :)

      i sve si lepo primetila. dobro smo i stvarno je sve kako treba:) konacno! :))

      hvala ti!

      <3

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...