1/17/2013

LETTERS OF NOTE

 

LETTERS OF NOTE je jako fina online zbirka pisama poznatih autora, među kojima su i čuveni pisci, glumci, gitaristi najpopularnjijh bendova, američki predsednici, raznorazni umetnici itd… Pisma su, bez izuzetka, nekakav intriguing insight u njihovu glenijalnost. Kada su stvari spontane i neusiljene, kao što je stvar sa privatnim prepiskama – autentičnije su i transparentnije.



Sve je počelo od ovog pisma Tom Hanks-a, iz jula 2012-te, koje je Nemanja pročačkao negde online. Meni je Tom divnišić nad divnišićima. Njegovi filmovi su prilično obeležili moje odrastanje. Npr: u osnovnoj bih svaki put kod Marine na sleepover-u ogledala Bachelor PartyYou've Got Mail je jedan od onih filmova koji sve mi volimo, iako nismo voljne o tome da pričamo. O Koenovim Ladykillers- ima sam već pričala… Spisak ide u nedogled.

Obožavam kada mi se desi da mi se izmaštana slika o nekome poklopi sa realnom. Čarobno je kada mi se to desi u slučaju sa ljudima čiji rad cenim i volim, to mi je onda double jack pot. Hoću da kažem – ovo Hanksovog pismo mi je kao prozorčić u tu njegovu charming, friendly & witty stranu.


Elem, priča ide ovako:


In July of this year, in an admirable attempt to secure him as a guest on his
Nerdist Podcast, Chris Hardwick sent a beautiful 1934 Smith Corona to noted typewriter collector Tom Hanks and popped the question. Within days, Hanks responded with the charming letter seen below, typed on the Corona. Unsurprisingly, the anecdote-filled podcast that resulted is wonderful. It can be heard here.


A evo i Tomovog odgovora!



Pa pismo tada 24-godišnjeg (ovih dana jako aktulenog)
David Bowie-a, preuzetog iz njegove biografije “Any Day Now”. I love this one.



In November of 1970, a month after signing a five-year publishing deal with
Chrys­alis Music, 24-year-old David Bowie wrote the following letter to Bob Grace, the man who signed him, and briefly filled him in on his life so far.

 

8361979638_300c709d7f_o


Ostavljam vam i:


1. Your loving Santa Claus 
On Christmas morning of 1875, Mark Twain's 3-year-old daughter, Susie, awoke to find the following charming letter on her bed.

2. To My Old Master
A stunning letter from an ex-slave to his former master which, when first featured on Letters of Note back in January, was read by millions of people in a matter of days.

3. Everything comes to an end
When author Stieg Larsson (The Girl with the Dragon Tattoo) died in 2004, his partner found a letter in his belongings, "To be opened only after my death."

4. Nothing good gets away
Author John Steinbeck writes to his son with some invaluable advice on love.

5. With deepest sympathy, Fido
Letter of condolence addressed to Franklin Roosevelt’s beloved dog, Fala. Written by Bob Hope.

4 comments:

  1. kako neocekivano blago. bas sam proslog leta kupila i procitala floberova pisma, bila sam potpuno odusevljena. doduse, malo sam se smorila kad dodje do ljubavnih pisama, ali na pocetku opisi putovanja, pa razmisljanje i pisanje o madam bovari, genijalno. sad si mi bas ulepsala dan, a vidim da se jos ispod pominju lena danam i miranda dzulaj, tako da si me danas duplo oborila s nogu i idem sad da vidim sta ima ispod :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. opa! pa sad moram da nadjem floberova pisma!
      :))) i genijalan ti je komentar - malo sam se smorila kad dodje do ljubavnih pisama :)))


      <3

      Delete
  2. Pa divno. Al stvarno. A Tom je toliko sladak sa onim crvnim briiiiibe me ;)

    O tome koliko ima smisla sto je Bowie napisao ovako 'pedestrian' pismo ne moram ni da pricam...volim!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha - a kad ih pozdravlja i kaze - Damn you all to hell, T.H
      :)))

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...