8/02/2010

everybody loves raymond


the name of the game is lightworks.

Raymond Scott, Lightworks (slow)




"The compositions of Raymond Scott are etched, it seems, into the fabric of 20th century culture like some strand of DNA sequence coding our collective memory for future-mutations."
Paul D. Miller, a.k.a. Dj Spooky

ovo bi vrlo lako mogla da bude priča o ludom naučniku u belom mantilu, okruženom killer mašinama i spravama koje samo on ume da koristi ( s obzirom da ih je on i izumeo). u ovom specifičnom slučaju nije reč o naučniku koji planira da porobi svet (ili možda jeste?) već o genijalcu koji je kasnih 40-tih godina dvadesetog veka uzeo na sebe da kreira muziku budućnosti.
Scott iza sebe nije ostavio obilje hitova i armiju obožavalaca, ali je ostavio kristalno jasnu viziju toga u kom će se pravcu muzika razvijati, to jest- otvorio joj je vrata, dao joj je prostor i alatke (ali o tome nešto kasnije). i možda vam se s pravom čini da je njegova muzika često "nedovršena", da nema onaj svoj prirodni tok :
prva strofa- refren- druga strofa - refren - fade out, ali se definitivno razume način na koji je on zamislio da bi muzika trebalo da bude struktuirana.



da ne bude zabune, reč je o čoveku sa debelim muzičkim obrazovanjem (diplomac Julliard-a).
1936 osniva se Raymond Scott Quintette sa čijim ste muzičkim opusom upoznati, bez da ste toga svesni.
dve reči:LOONEY TUNES.
Raymond je "the man who made cartoons swing".
od kada je 1943 prodao prava na svoju muziku produkcijkoj kući Warner Bros-u , mnoge njegove numere ( u svojim brojnim adaptacijama) našle su se u omiljenim crtaćima našeg detinjstva od Looney Tunes & Merry Melodies pa sve do Ren & Stimpy i The Simpsons.
stvar u pozadini - Raymond Scott , Powerhouse



međutim, najznačajniji deo njegovog muzičkog angažmana odlazi na njegov pionirsko - inženjerski poduhvat u okviru kompanije Manhattan Research (koju je sam osnovao 1946- te), gde radi na dizajnu i proizvodnji opreme za elektronsku muziku - filtera i modulatora. pored činjenice da je kumovao nastanku prvog synthesizer-a , gospodin Scott je i sam izumeo nekoliko sličnih mašina.
predstavljam vam ELECTRONIUM!!!(oružje budućnosti )
stvar u pozadini - Raymond Scott , lullaby

upravo je iz ove labaratorije zvuka Raymond Scott a.k.a. mad scientist, porobio svet.
soothing sounds for baby vol 1,2 i 3 snimljeni 1964-te, za sve buduće producente, izvođače, konzumente bilo kog vida elektronske muzike.
my, oh my...
kakav sjajan njuh.
kakav sjajan tip!
kakva sjajna trilogija!!
u startu razaznajete različite koncetpe na albumima. prvi je fina, ambijentalna elektronikica, drugi je melodičniji i grublji od prvog, treći je siroviji i nijansu psihodeličniji (i dalje zvuči sasvim ok) od drugog. i to s razlogom.
soothing sounds nastaju u saradnji sa Gessel institutom. tri volume-a za tri urasta, svaki sledeći volume je sve kompleksniji i stimulativniji.


Sleepy time - vol 1 ( 1 do 6 meseci)

The Happy Whistler - vol 2 ( 6 do 12 meseci)
Little Miss Echo - vol 3 (12 do 18 meseci)


sećate se stvari sa početka posta? lightworks slow verzija.
o originalnoj verziji bih mogla minimum još jedan post da napišem.
ali, pošto ne treba preterivati reći ću vam samo da je zapala i J Dilla-i za ...uvo. tako sam ja u stvari (preko J. Dilla-e i gospodina L.L.) čula za raymonda scotta i saznala za njegov "pakleni plan".

Raymond Scott, Lightworks
J. Dilla's remix

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...